В этом видео рассказываем о банном комплексе на берегу пруда площадью 1435 м2, кровля которого составляет 1700м2, а площадь остекления — 450 м2, гостевые флигели, площадь которых составляет 255 м2 и 293 м2.
00:00 В этом выпуске
00:30 Комплекс площадью 1500 м2
02:20 Экстерьер
05:30 Кело изнутри
06:35 Крепления крыши
09:20 Обработка торцов
10:20 Участвуйте в конкурсе!
11:20 Каждое бревно — особенное.
12:30 Инженерная доска на потолке
14:00 Бассейн
17:10 Печка, которая подойдет всем
19:45 Мозаика-свитер
21:10 Баня
23:40 Хамам
24:35 Сауна
25:50 Фальцевая крыша
Получить этот проект на почту
✔️http://bit.do/bannyiy-kompleks
An antique wooden sled from the 1940s got my father when he was little. The sledge lay in the ground all the time. I came across them during the reconstruction of the land. The perfect project for a new video.
The rohačka sleigh, once an integral part of the inventory of every proper mountain cottage in the Giant Mountains or in their foothills before the invasion of motor vehicles, is today a historical curiosity of lively interest for both the local population, weekend cottages and guests of mountain resorts. Their forgotten last specimens are discovered with joy in the various «stalks» of the barns, where they escaped the orderly and liquidating attention of previous generations. The sent glory of wild rooster rides to us is heard not only from written records taken in the last century, but sometimes also occasionally from the mouths of witness narrators. After all, even after the Second World War, wood was approached in some parts of the mountains by them. It is generally said that this versatile and simple means of transport was already known and used by Gendorfs lumberjacks, which Mr. Kryštof brought from the Alps and settled in the Giant Mountains in the 16th century. Rohačky were used mainly in winter, but they often came to honor even in summer on steep slopes during haymaking.
The first written descent on a sledge took place in 1737 during the return from the expedition to the Little State. The report of the first purely tourist exit has been preserved from 1815. It was on a 7 km long route, leading from the border hut on the Przełęcz Okraj saddle (Grenzbaude) to the Pod Złotą Gwiazdą inn in Kowary. This attraction was constantly gaining new fans. In 1896, about 3,000 stag beetles and the same number of draft horses were prepared for tourists. An association of carriages was even formed, defending their interests and regulating fares on individual routes. Additional infrastructure has been developed, new border crossings and customs have been set up. Tourism became a mass affair, which was undoubtedly influenced by the commissioning of railway lines connecting the Giant Mountains with Berlin and Wrocław in 1866. Winter sleigh rides, similar to the summer ascent to Sněžka, were among the most popular tourist attractions in the Giant Mountains. Fares, depending on the length of the route, ranged from 5 to 16 marks and followed a fixed price list.
Josef Tylš, a forester from Červený vrch, came up with the idea of resuming rides on old timber sleighs from Malá Úpa to Kowar, which were run here at the beginning of the 19th century to amuse the manor and increase the money of the highlanders. Under his leadership, in 1999, the editorial office became the organizer of the zero — trial congress from customs to Kowar. And the descents to Kowary are held regularly, the beginning is not in Pomezní Boudy, but about 3 km lower in the direction of Kowary. The goal is then in Jelenia Góra.
If you have any questions about the process, use machines or other things, ask me in the comments. I try to answer everyone and as soon as possible.
Im sorry for my bad English, its not my language.
Im uploading videos about restoring mechanical things. Im uploading videos about the restoration of old wooden things. I fix things as best I can. I am self-taught. Therefore, if some procedures are wrong, forgive me. Thank you.
If you like this renewal, share and send :)
Thanks for the advice on how to improve this channel!
Incredible Structures are Assembled with the Ancient Technique without Nails can Stand for Centuries,
Construction Monolithic wooden ancient House, Carving Wooden House was beautiful, with Extremely Larger Dovetail Joints Japanese, Carving Wooden House Structure Assembled With ingenious Skills
Друзья, в этом видео я расскажу вам два секрета, идеального распила бревна на доски бензопилой. Применив мой прием распила бревна бензопилой на доски вы потратите на распил в 2.5 – 3 раза меньше бензина, чем при использовании пилорамы для бензопилы по типу LOGOSOL или Alaskan mill, а Доски будут такие же прямые как при распиле по направляющей, но при этом поверхность спила будет на заметно более гладкая и менее шероховатая.
Краткое описание моих приемов — Если пилить носком пилы широкими маховыми движениями, позволив пиле пилить так как она хочет, то все пропилы будут строго параллельны друг другу. Но конечно бревно должно лежать на ровной плоскости и не вращаться, а цепь пилы должна быть правильно заточена.
Внутренняя палатка почти окончательный вариант. Подвес на фастексах, регулируется, можно переставлять в зависимости от направления ветра. Тамбур от 70 см шириной, в зависимости от ширины раскладушки. Идеальная спальная система для одного. Возможна комплектация новым изделием, матрас спальник в одном флаконе. Его обзор будет позже.Сочетает достоинства матраса и спальника, и не имеет неприятного свойства спальника скручиваться вокруг тела.
02:33 АААА!!! или первые минуты в Японии
03:47 Адовое\уютное токийское метро.
06:15 За что я люблю Японию
08:40 Автоматы
10:18 Харадюзку и японская мода
11:28 Животные рулят. Собачье кафе
13:22 Почему японцы много работают и что такое Кароши.
15:00 С А К У Р А!!!
20:15 TeamLab Borderless
21:37 Как выглядит японская квартира
23:34 Необычный рамен
25:20 Акихабара. Совы и магазин видеоигр.
28:50 Фудзи и самый известный вид на Японию
30:56 Музыкальная дорога
34:12 Лес Самоубийц.
38:00 Киото
40:47 Бамбуковая Роща
41:30 Самый красивый храм Киото
42:40 Риокан. Традиционный японски дом
43:42 Мой фидбэк по Японии